PEMBICARAAN ANTARA MATA DAN TELINGA

Aduhai cinta yang mekar di tangkai jiwa
Desau lembutmu telah mengirimkan semerbak yang memabukkan
Adakah layak tuangan itu kubiarkan tergeletak?

Aduhai mata yang beningnya menandingi telaga
Kau adalah cendramata dari pintu surga
Seraplah aku seperti warna pucuk-pucuk cahaya
Dan habiskan aku tanpa sisa
Habiskan aku tanpa sisa...

Aduhai bunga yang kelopaknya menidurkan singa
Biarkan aku memandang lekuk teduh indahmu
Seribu kehidupan aku mencarimu
Dalam semak-semak rahasia dan sungai-sungai keajaiban
Namun hanya kobaran api yang kutemukan

Aduhai semua pertemuan yang tersimpan dalam catatan Takdir
Aku benar-benar memujamu



Artikel Terkait:

0 Response to "PEMBICARAAN ANTARA MATA DAN TELINGA"

Posting Komentar

powered by Blogger | WordPress by Newwpthemes | Converted by BloggerTheme