AKU MEMANG INGIN MENCINTAIMU DENGAN SEDERHANA

Aku ingat...
Sapardi pernah cemburu pada kesederhanaan dan meninggalkan kerumitan kata-kata-
"Aku ingin mencintaimu dengan sederhana
Dengan kata yang tak sempat diucapkan kayu kepada api yang menjadikannya abu"
Sapardi telah mengenal keindahan abu
Tapi aku masih bertanya pada api

Aku ingat...
Sapardi pernah menitipkan diri pada kesederhanaan rasa ketika jatuh cinta-
"Aku ingin mencintaimu dengan sederhana
Dengan isyarat yang tak sempat disampaikan awan kepada hujan yang menjadikannya tiada"
Dia tahu makna tetes demi tetes hujan yang turun
Tapi aku masih menolak mendung dengan segala dalih kebahagiaan yang cerah



Artikel Terkait:

0 Response to "AKU MEMANG INGIN MENCINTAIMU DENGAN SEDERHANA"

Posting Komentar

powered by Blogger | WordPress by Newwpthemes | Converted by BloggerTheme